PÕHIMÕTTED

JÕUJAAM (KEHA ASETUS)

Kõhulihased, alaselg ja tuharad on teie kese. Selgroo ja jäsemete tunnetamine oma jõujaama kaudu õpetab teid teadlikult jälgima oma keha. Pilatese tehnikas kasutatakse keha jõukeset mitmesuguste harjutuste kontrollitud ja sujuvaks sooritamiseks.

KESKENDUMINE

Pilates nõuab vaimset keskendumist, mis tähendab, et teie mõte töötab kogu treeningu jooksul. Keskendumine on vajalik, et tagada liigutuste kvaliteet. Pilates ei ole ainult füüsiline treening, vaid keskendub nii mõistuse kui lihaskonna treenimisele, et aidata teil saavutada vaimne ja füüsiline tasakaal. 

KONTROLL

Pilatest on kõige parem kirjeldada, kui kontrollitud painduvuse ja jõu kombinatsiooni. Kui keha ja vaim töötavad üheskoos, siis on liigutuste sooritamine kõige tõhusam. Kõik pilatese liigutused tulevad jõukeskusest ehk 'kontrolli keskmest'. Teadlik keha kontrollimine on esmatähtis, et vältida vigastusi.

TÄPSUS

Iga teie liigutus peab olema täpne, et tagada pilatese-treeningu sujuvus. Pilatese puhul on kvaliteet tähtsam kvantiteedist, mistõttu väiksem hulk täpseid liigutusi annab parima tulemuse.

HINGAMINE

Õige hingamine on tähtis pilatese-tehnika osa – see arendab vastupidavust ja tõstab energiat ning sunnib samal ajal lõõgastuma. Kuigi kõik pilatese-harjutused pole just hingamisharjutused, on treeningu ajal tähtis teadlikult hingata. Õige hingamine aitab sooritada mitmeid raskemaid harjutusi.

SUJUVUS

Pilates on täiuslik ja graatsiline koreograafia, mille iga harjutus läheb energiliselt üle järgmiseks. Sujuvad ja nobedad liigutused loovad ühtlase, voolava korduvuse, mida esitatakse kiirustamata. Oluline on, et te keskenduksite oma vaimus sellele, kuidas iga liigutus on seotud järgmisega.